torsdag 19 juli 2007

Allt har sitt slut. Och såväl min lilla tågluff, och denna kortlivade blogg, har nått sina slut nu. Jag vet att jag uppdaterade jävligt dåligt, och att det finns så sjukt mycket mer att berätta om allt, men jag kände som så; att vafan, vill ni så gärna veta så kan vi ta det i det verkliga livet nästa gång vi träffas istället.

Amsterdam - Split - Hvar - Belgrad - Istanbul - Sunny Beach - Budapest - Krakow - Prag.
Och sen blev det även stopp i Sofia (den ska in mellan Belgrad och Istanbul isåfall), men det var bara över dagen.

Men innan det är helt slut, så tänkte jag göra en liten lista.

Tågluffens...

Finaste stad: Budapest
Bästa festställe: Sunny Beach
Bästa stad: Prag
Tråkigaste stad 1: Sofia
Tråkigaste stad 2: Duisborg (tveksamt om det är en stad dock)
Bästa måltid: På Crazy Cow i Prag
Vackraste: Blixtovädret på Hvar

Fulaste: Vykorten i Sunny Beach
Godaste öl: Den på Island Hostel i Budapest. Vi hade gått hur långt som helst med våra väskor, var hur ölsugna som helst..och jävlar vad den ölen satt fint.
O-godaste öl: Den varma jävla skitölen på tåget till Split på midsommar...
Låt: Öl e bäst
Mest upprepade fråga: Var är mitt snuffrör? (av Oden)
Bakfullaste: Filip - alla dagar!
Nyktraste: Yeah right...
Borde tagit med: En bok!
Kortaste livslängd: Batteriet i min Ipod
Lyckligaste: Helt klart Oden, när han såg tjockisarna dansa på Franko´s
Jobbigaste 1: Alla jävla passkontroller mitt i natten!
Jobbigaste 2: Alla jävla biljettkontroller mitt i natten, typ en halvtimme efter passkontrollerna. Lagom tid för att man precis ska hinna somna om.
Helomvändning: Han gubben i Split som slängde ut oss klockan 4 på morgonen - 6 timmar efter att han hade berättat om hur bra vi var.
Dummaste 1: Alla biljettkontrollanter som uppenbarligen inte hade en jävla aning om vad ett Interrailkort är för något.
Land med hetaste töser: Serbien (i Belgrad) (kroaterna var inte fyskam de heller...)
Land med o-hetaste töser: Tyskland, Tyskland och Tyskland
Mest saknade 1: Bajare att håna.
Mest saknade 2: Folk i östeuropa med engelskakunskaper
Mest saknade 3: Affärer i Sunny Beach med växel på mer än en femma...
Tuffaste: Att Malmö FF är såpass stort ute i Europa.

(uppdaterar mer efter helgen...finns lite till att skriva, nu ska jag dock sova)

*****************

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

Inga kommentarer: