lördag 14 juli 2007

Borjade med partajandet igar genom att ga runt pa lite pubar i Gamla Stan-delen av Prag. Prag ar en riktigt, riktigt vacker stad, speciellt pa kvallen.
Hur som helst, sa efter ett par timmar pa lite olika pubar, sa bestamde vi oss for att dra ut. Och eftersom jag inte hangde med alla andra 3or nar de drog till Prag innan, sa fick det helt enkelt bli Music Club for var del. Mytomspunnare plats far man leta efter haha. Jag var helt enkelt tvungen att ta reda pa exakt hur skoj dar egentligen var.
Och javlar vad jag hade skoj dar. (Enligt Joel, Juri och Oden sa var dar battre drag nu, an det hade varit nar polhem var har :))
Det borjade skitbra redan i kon, det perfekta festhumoret hade infunnit sig. Och sa fort man kommer igang och pratar med folk, sa ar det skitroligt att sta i langa koer. Man blir typ besviken nar man kommer fram haha. Bl.a. snackade vi med nagra skitskona britter, som hade sasongsbiljetter till West Ham. Egentligen skulle jag o Joel bara sjunga "Forever blowing bubbles" for nagra brasilianska toser, och da kom de har snubbarna, typ urtyperna for hur engelska supportrar ska se ut, och borjade sjunga med o snacka med oss. De blev nastan lite sura nar jag inte kunde namna 5 spelare i West Ham (jag skyller pa trotthet och ol typ, 5 spelare borde man nastan kunna faktiskt), men sen forklarade jag typ hur mkt jag respekterar supportrarna dar o sant (och det gor jag fan verkligen...Upton Park lat ganska maktigt, aven nar de lag helt javla hopplost till). Riktigt trevliga.
Och sen kommer man da in pa stallet...en javla massa folk dar inne. Det var ju typ som 5 helt olika klubbar dar inne. Riktigt javla nice. Det blir nog Music Club ikvall ocksa faktiskt.


Idag har vi yrat runt lite pa Gula Marknaden. Det mest anmarkningsvarda dar tyckte jag var de standen som hade fotbollstrojor. De hade alla mojliga namn typ, men det var fan inte manga som visste vem Zlatan var. Annu farre hade hans namn pa en troja. Hittade ett sadant stand, och dar hade de forst bara skakat pa huvudet och sett ut ungefar som om jag hade varit en utomjording nar jag fragade om de hade Zlatans troja.
Idioter.

Fast nu ser jag att klockan blir helt mycket. Borde dra o duscha o sant snart kanske. Sa den dar senaste veckan jag har att ta igen, den far jag nog skriva om imorgon eller sa.


*****************

Till sist: Lita aldrig på någon norr om Hallandsåsen

1 kommentar:

Josséfin sa...

KOM HEM! Saaaknar dig sååå vännen! Men ni verkar iaf haft niice som fan! Men nu får du fanimej komma hem så jag kan ha någon & samtala med sådär varje dag! ååååh, saknar dig iaf om du inte fattat det? :)